söndag 10 november 2013

En helg går så fort...

Redan söndagkväll, känns som det inte alls varit helg än.. Eller joo, det har känts då vi kunnat göra det VI velat göra men det går så fort. Hann knappt hem i fredags innan Ida tjatat hål i huvudet på mig om kvällens disco. Maken var sen hem (pga att förskolan är stängd på måndag och han ska vara hemma med Grynet för det), Gry var fredagstrött jag likaså (hade ju haft mitt allra första utvecklingssamtal vilket jag legat vaken några nätter för..) Men på något sätt flöt kvällen på relativt smärtfritt och vips så var Ida hos kompisen för "uppladdning" inför discot, vi satt i soffan och mumsade pizza och Gry var lugn och harmonisk. Dock ville Grynet inte sova i sin säng den natten utan knödde med oss vilket ju inte gjorde några direkt under för tröttheten..
Lördagen hade jag lovat Ida vi skulle åka till Ljungskile för lite shopping. Blev även en sväng till Ikea. Vi stannade till vid Laxbutiken och köpte med oss lite mumsig lax till lunchen hemma. Passade även på att köpa laxburgare. De är himmelskt goda och nu när Ida kommer hem från träningen ska vi ha dem lite som farsdagsmiddag. (har du vägarna förbi någon av Laxbutikerna så missa inte att köpa dessa!!)
Idag har vi varit upp till Beragården och julmarknaden där innan vi åkte till mina föräldrar på middag.
Nu ska jag strax hämta Ida och hennes kompisar från dansträningen sedan är denna helgen till ända. I morgon är det som sagt stängt på Grys förskola men jag ska på utbildning med jobbet i Uddevalla så denna gången får maken vabba. (jo, man kan vabba när förskolan är stängd. Finns en kolumn för om de som normalt står för tillsynen vid arbetet är sjuk mm..)
Hoppas ni också haft en skön helg!
Välkommen vecka 46, 6 veckor kvar till julafton!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar