tisdag 19 november 2013

Flunsa?

I söndags fick jag plötsligt ont i halsen. Satt på ett fik i Göteborg och kände det gjorde mer och mer ont. Vi var ju nere hela familjen så det blev inte att jag hann med att direkt självömka mig förrän några timmar senare när vi var hemma igen och kört söndagsracet med hämtning från dansen och barnen väl var i sina sängar. Aj vad det gjorde ont att svälja! Skulle ju öppna på jobbet så jag knoppade in tidigt med förhoppningen att vakna frisk. Tyvärr blev inte det fallet men släpade mig iväg jobbet och gjorde mitt yttersta att inte smitta någon, mycket handspritande.. Fick dock gå hem vid lunch och krypa ned i ett hett bad. Hämtade hem Grynet och sov en timme med henne. 
Idag fick hon gå till förskolan och jag sov fram till 12 av och till. I morgon är jag ju ledig så då blir det ingen direkt vila, ska även till sjukhuset med Ida. Att vara mamma/förälder är verkligen ett pusslande och just nu känns det inte som bitarna passar ihop alls, jobb/sjukdom/närvarande förälder och sedan allt det andra.. Har haft huvudvärk och yrsel och sett suddigt idag förutom ond hals men försöker vila, blir nog bra snart igen. Så, färdiggnällt för idag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar