onsdag 13 november 2013

Öh?

Kom på jag måste dela mina funderingar..
I morse var vi som sagt på Uddevalla sjukhus. Där har vi varit otaliga gånger i år tack vare Idas arm men också studien då.. Ida brukar få signa in sig själv i receptionen, så även idag men jag stod bredvid. Döm av min förvåning när kvinnan vänder sig mot mig och säger "Vi har ingen notering om närstående för Ida, är du mamman?" "Ja" svarade jag och då ville hon ha legitimation. Hon förklarade att det var "ifall något händer". "Okej" sa jag, "lustigt ingen frågat om det förut på dessa typ 20 gånger vi varit hit".. "21:e gången händer det då" snäste hon tillbaka.. *ööh* Vi brukar fnissa åt dem hur olika de är i sitt bemötande men jag kan tycka den lilla detaljen borde efterfrågats typ vid första eller andra besöket!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar