onsdag 13 november 2013

Fullspäckad dag?!

"Ledig dag"?? Vad är det? Har ett svagt minne av att förr, innan barnen föddes, betydde en ledig dag sovmorgon och sedan göra typ ingenting.. Men det var som sagt innan barnen föddes. Nu betyder en "ledig dag" upp i ottan och iväg innan fan fått på sig paltorna. Ja, du anar rätt, vi har återigen varit på Uddevalla sjukhus för diabetesstudien. 1,5 timme tog besöket idag. Positiva är att nu är det 3 månader till nästa besök! *jublar* Fast redan nästa onsdag ska vi till "vårt" sjukhus för möte med Idas egna läkare.. (säg den lycka som varar..)
Efter besöket var det iväg till Grys förskola och hämta henne, lämna Ida och åka till köpcentrat för 1, lämna igen kläder jag ångrat mig på och köpa lite nytt till mig och 2, handla lite mat.  Därefter hem och fixa lunch. Sedan kom punkten på dagsordningen jag sett fram emot mest ända sedan de två blå slogs upp i morse LUNCHLUREN.
Dock var Gry inte alls med på de noterna utan både nappen och katten for än hit än dit.. Fick ge upp och gå upp. Tvättade köksfönstrena och startade en tvättmaskin istället.
Nu sitter jag här och grunnar på middagen… Gjorde för något år sedan en "middagstipslista" men inget på den lockar.. *suck* Och som alltid på onsdagar så är det handbollsträning för Ida och som alltid får jag vackert sitta på bänken i 35-40 minuter för att testa henne innan jag kan åka hem. Träningen är 1,5 timme lång och hon brukar sjunka mellan 5-6 mmol från början tills jag mäter, så du anar nog att det finns risk för känning.. Lustigt nog är det inte så på tisdagsträningen.. Jaja, vem säger man ska förstå allt?

I morgon är det återigen jobb men på lördag väntar hotellövernattning tillsammans med resten av storfamiljen och Ladies night för oss mammor! *tjoho*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar