onsdag 27 november 2013

Smått irriterande

Bytte bank för ett tag sedan för jag tyckte det storbankerna tog skyhöga avgifter och behandlade mig som kund värre än skit. Varit jättenöjd men blev idag riktigt irriterad. Skulle sätta in pengarna Ida tjänat ihop då hon sålt för WWF. Kassörskan sa (liksom lite förtroligt för mig) att "du vet du endast får sätta in 2000 per tillfälle va?" Ja, det sa de förra gången också men då kunde vi dela upp summan så jag fick in de pengarna jag hade som skulle in då.. Ida fick jag inte ens sätta in 2000.. Det har inte gått en månad sedan sist var svaret. Men när jag ringde huvudkontoret fick jag ju svaret det inte skulle vara några problem (just för att det gällde min dotters försäljning) Kassörskan ringde även hon till huvudkontoret och nä, det går inte att göra en insättning förrän det gått 30 dagar. Men tack för det då! Vilka signaler sänder det till Ida tror ni? Det lönar sig inte att sälja mycket för då ska banken krångla.. Okej, på fredag har det gått 30 dagar så då kan jag återigen sätta in pengarna. Men eftersom jag gjort en större (7000:-) förra månaden så kommer jag endast kunna sätta in 2000:- åt gången och det måste gå 4 dagar mellan.. Maken frågade om de inte haft nån blankett jag kunnat styrka vart pengarna kommit ifrån men icke! Är så trött på att alltid känna jag ska be om förlåtelse för att jag existerar, speciellt när jag INTE gjort något fel men andra och därför straffas alla. Nu har maken en annan bank så han får fixa detta men denna kunden kommer troligen byta bank inom kort igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar