tisdag 19 november 2013

Ladies night 2013

I maj fick jag och den andra mamman i storfamiljen varsin biljett till Ladies night. I lördags var det äntligen dags! Vet somliga tänker att det är tjafs med såna där tillställningar när män ska "behaga" kvinnor men för min del handlar det inte om ögongodis utan mer duktiga artister som råkar vara män. Allt är gjort med glimten i ögat och i år avslutades tillställningen med att de ville förmedla att vi (alla kvinnor som var närvarande, vilket var 8000 just i lördags) är fantastiska och duger just som vi är. 
Det var bra musik (även om vi tyckte Erik Saades nummer var rätt tradigt) och Tomas Järvheden är ju en grym "ledare" och komiker. Och vilken sångröst sedan..! 
Nu lever jag i ett förhållande där vi delar lika på sysslorna och kanske inte att just jag behövde ett avbrott från familjelivet men samtidigt är det inte länge sedan jag var ensam mån-fredag med en 6-månaders och en skoltjej med träningar, läxor och kompisbehov i nästan 2 månaders tid. Och ibland behöver man ju bara få roa sig.. 
I varje fall var det en kanonkväll och familjen var med på hotellet och vi åt middag allesammans tillsammans innan föreställningen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar