måndag 13 juni 2011

Föräldragrupp och kontroll

Japp, denna veckan är det både två dagar med föräldragrupp och ett möte på MVC inbokat för kontroll av Liten. Föräldrautbildningen är en komprimerad version nu inför semestern och så, därav två dagar samma vecka. När vi väntade tösen vill vi minnas vi gick varje tisdag i fem veckor. Fast, mycket har ändrats sedan dess. Jag är i vecka 25 och har endast varit på kontroll två gånger än så länge (tre med den som är i veckan..) Sedan är nästa kontroll inte förrän jag är i vecka 29.. Jag nöter inte ut golvet där i varje fall... ;-)

I dag fick de som önskade åka upp till sjukhuset och gå på förlossningens informationsmöte om hur och vad som finns där. Tydligen är det helt nyombyggt så jag hade gärna sett lokalerna men det får man inte längre göra utan mötet är i en stor konferenssal. Hur man föder barn vet jag så jag tror vi hoppar det idag, kanske åker dit efter sommaruppehållet då jag har ca en månad kvar då.

Idag ska jag och Liten åka och köpa uteväxter hade jag tänkt. Brukar bli så fint med lite krukor här och var. Ida går sin sista dag i skolan i dag, i morgon väntar kyrkan av skolavslutningen. Tyvärr kan maken inte närvara, inte heller svärföräldrarna eller mina föräldrar. Men Ida är glad i varje fall mamma kan komma. Personligen tycker jag skolan lagt ett för tight schema då parkeringsmöjligheterna är ganska små vid kyrkan, därav faller mina föräldrar bort. Det blir för långt att gå för mamma. Jag får göra mitt bästa och filma dem i stället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar