tisdag 14 juni 2011

Sommarlov!

Japp, då har även dottern sommarlov. Kl 8.40 gick vi hemifrån, utrustade med både paraplyn och regnjackor. (vilka inte behövdes men det var nog för vi hade dem med..) Klockan 9.20 äntrade jag en fullsmockad kyrka och fick ståplats. Inget direkt ultimat som gravid med ryggsmärtor redan innan men men. Dryga timmen senare var det sedan dags att knata hem igen, uppför berget dit vi bor. Behöver jag ens säga det var på ren vilja sista biten då benen domnade och ryggen värkte något grymt. Alltså, jag klagar inte över att äntligen vara gravid. Absolut inte!! Tycker bara det är trist att samhället runt oss ska vara så hårt, att alla endast tänker på sig själva. Det fanns många som gott kunde erbjudit sin plats till antigen mig eller någon äldre släkting till något av barnen. Men så länge de fått ned sitt egna arsle i bänkraden så "såg" de inga andra runt som kanske behövde platsen bättre.

I och för sig så ledde detta till att jag fick sova i dryga 2 timmar för att vara någotsånär människa igen, trist bara för Ida som hellre velat vara med sin mamma.. Men, vi gjorde en sockerkaka ihop som vi sedan gjorde till en sommarlovstårta :-)


Smarrig som tusan vart den! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar