onsdag 22 juni 2011

Hick... hick..

Klockan 5 väckte Liten mig i morse. Antagligen har jag ett blivande fotbollsproffs därinne eller så någon som gillar att puffa på urinblåsor i varje fall. Det är väldigt skönt att vi i detta huset har en toalett i anslutning till vårt sovrum så jag nästan slipper helt att öppna ögonen på vägen till och från toan. (förra huset fick jag gå ned för en trappa, genom köket och in på toan för att ha lika lång väg tillbaka..) La mig igen för att somna om efter avslutat toabesök. Kände jag gled in mot sömnläge igen när plötsligt Liten började hicka. Och hicka. Och hicka.. I över en timme hickades det. Jag försökte byta ställning. Jag satte mig upp. Jag klappade försiktigt på magen. Jag buffade lite här och lite där. Inget hjälpte. Lagom till när maken var tvungen att gå upp lyckades vi somna om. Himlans tur jag är ledig :-) Är nog snart dags för en liten vila.. ;-) Gärna utan hicka! Tack!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar