tisdag 14 juni 2011

Mäta och lyssna på hjärtljud

I morgon ska jag till barnmorskan igen. Är dryga tre månader sedan jag var där. Låter ju helsjukt med så långa mellanrumm eller? Efter i morgon är det fem veckor till nästa gång..
Nåväl, det ska tas SF-mått och lyssnas på hjärtljuden. Ida är riktigt spänd på att få höra Litens hjärtljud. Tror även de kommer kolla blodsocker och HB. Känner jag krabaten rätt så lär barnmorskan få leta samt att vi nog kommer få höra en del slag mot mikrofonen :-)

Annars mår vi bra. Har väl bara såna där typiska gravidbesvär med ryggsmärtor, ömma ben samt kramper. Är visserligen fortfarande trött några timmar mitt på dagen men vem säger nej till att få sova då ens i vanliga fall? ;-) Har insett en fördel med att vara laktosintolerant och gravid. När andra har problem med trög mage så kan jag äta/dricka något med laktos och vips är det problemet borta :-D (gäller att se allt ur ett positivt synsätt..)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar