fredag 17 juni 2011

När kom bebisen egentligen in?

Att ha en vetgirig dotter är inte alltid så lätt. Nu är hon dessutom så pass stor att hon lägger ihop ett och ett och får fram ett svar på egen hand för det mesta.Vid lunchen idag satt vi och pratade om varför aftnar oftast inte är röda men följs av en röd dag. Varför är det så mamma, undrade hon. Jag har ingen aning sa jag men kanske är det för att många vuxna (tyvärr) dricker vuxendricka på aftonen, tex nyårsafton och därför behöver ha en ledig dag efter. Nu är ju inte jag någon direkt stordrickare men hon verkade ändå tagit det som "rätt" svar.Drack du vuxendricka på nyårsafton som var nyss frågade hon sedan. Ja, sa jag. Det minns du väl? Mamma, pappa, farmor och farfar skålade ju bla på tolvslaget och så hade vi vin till maten. Hoppas du itne hade liten i magen då mamma sa hon lite oroligt. Nej, Liten var inte i min mage då sa jag. Men NÄR kom liten dit då frågade hon. Några dagar senare svarade jag. Men NÄÄÄÄR då?? När vi kommit hem från stugan sa jag och bytte sedan ämnet. Nog för jag tycker hon ska vara vetgirig men vissa saker kan hon väl ändå låta vara..

1 kommentar:

  1. Hahaha! Nej, men jag tycker du ska börja prata blommor och bin med henne nu gumman. ;-) Se så. Sätt igång

    SvaraRadera