onsdag 29 juni 2011

Vi växer

Ja, både jag och Liten växer. Som tur är det dock Liten som växer mest. Nu är sparkarna riktigt hårda och än så länge i princip överallt i magen. Över midsommarhelgen gick jag upp en del men det har jag gått ned igen så jag tror nog inte vi ska ha ökat något nämnvärt i vikt. På fredag är det en månad till nästa gång jag ska till mvc. Det blev så glest för jag kände jag inte har behov av att gå tid och väga/mäta mig när "min" barnmorska har semester. Det blir dessto tätare sedan :-)

Just nu har vi väldigt varmt och jag skulle ljuga om jag sa det inte är jobbigt med värmen. Jag som egentligen älskar värme. Men huvudet hänger inte riktigt med och fötterna är på väg att svälla en aning. Sedan är det ju inte så lätt att sova i värmen heller. Men!! Jag klagar INTE! :-)

På fredag jobbar maken sista dagen inför semestern. Ska bli gott att få ha honom hemma om dagarna i fyra veckor nu. Får bara hoppas det löser sig med deras löner, även om vi inte sitter i sjön så märks det ju när en hel månadslön uteblir då jag endast har Idas barnbidrag i "inkomst" nu denna sommaren. Har funderingar på att ansöka om föräldrapenning för Liten men vet de dagarna är rätt goa att ha när väl Liten är född och 8 år framåt sedan. Vi sitter som sagt inte i sjön så vi får vänta och se tiden an där.

1 kommentar:

  1. Gullemagen då. ;-)

    Och det där med lönerna måste bara lösa sig. Jag kan inte tänka mig hur en del familjer har det nu när de inte fått lön..:-(

    Kram

    SvaraRadera