söndag 17 juli 2011

30 v

Ja, då har jag gått in i vecka 30. Sista fjärdedelen kvar. Märks det börjar bli trångt därinne då rörelserna är hårda och hela magen går i vågor. I går hade jag ett hemskt tryck i bäckenet då vi gick på en promenad.
Goa vänner påpekar dock att magen inte alls är lika stor denna gången mot då jag väntade Ida. Själv tycker jag den är stor men.. Eller som en kompis sa så hade hon ju själv inte varit gravid då vi fick Ida så jag kanske upplevdes som gigantiskt stor då..
I morgon tänkte jag bege mig mot det stora blågula varuhuset för lite inköp av div bebisprylar. Har en lista på lite annat smått och gott också, maken frågade försiktigt om jag skulle köpa värmeljus med.. Hade inte tänkt det men bara för att retas så.. ;-)

Idag har vädret varit trist och jag är ju väderpåverkad även som ogravid så idag har jag sovit en massa. Om det är vädrets "fel" eller inte låter jag vara osagt men visst spelar det roll att vi firat Ida tre dagar i rad med..
Om 1,5 timme ca är det ett stort fyrverkeri nere vid fallen, vete katten om jag orkar/törs gå ned. Känns som det kvittar just idag om jag ser det eller inte. Ida och maken kan ju gå ned utan mig med. Nåväl, det ger sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar