onsdag 13 juli 2011

Jordgubbskräm och ond rygg

Somnade sött igår kväll men vaknade i morse med ond rygg :-( Fick dock sova hela natten ostörd från Liten, så jag ska inte klaga.
I går fick jag som sagt 10 liter jordgubbar att ta rätt på. Det blev en sats med kräm igår och ett stort gäng infrysta. Idag har vi gjort jordgubbsglass och en ny sats kräm. Riktigt lyxigt med egengjord kräm till frukosten. Inget tillsatt socker eller några andra tillsatser mer än potatismjöl, såååå gott! Jag har även mosat det som ska bli mellanlägg i tårtan på lördag. Där fick jag (tyvärr) ta lite socker på men jag försökte snåla ordentligt.

Liten verkar ännu sitta ned för uj vad det sparkar i nedre delen av magen.. Igår satt jag och kikade på magen och ibland flyttades den i sidleds. Maken tycker det ser läskigt ut. :-) Får väl se hur länge hen tänker sitta ned, hoppas på att den vänder sig själv så jag slipper göra vändningsförsök även denna gången. Inte för det skrämmer mig men vore skönt att slippa den stressen det innebar.
Jag vet jag borde vila mer än jag gör, men jag är inte van vid att inte kunna göra det jag VILL. Idag känns det knepigt med då svärföräldrarna är här och hjälper oss med fasaden och jag inte ska/kan göra något. Då är det rätt skönt att ha dryga 16 år bakom oss så de vet jag inte är arbetsskygg :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar