tisdag 12 juli 2011

Sammandragningar och livlig bebis

Igår då vi pysslade om vårt hus blev det en del kroppsarbete för min del. Normalt sett älskar jag det men igår ledde det till kraftiga sammandragningar och en väldigt livfull Liten därinne. Jag inser jag nog får slå av på takten en aning men det är ju så mycket jag vill hinna innan jag ska ägna hela mitt väsen åt den lill*.
Så länge sammandragningarna inte gör ont så är jag inte direkt orolig, det är ju inte så långt kvar så det är klart det kommer. Men, när magen är stenhård så t.o.m. Ida reagerar då hon kramar mig så ska jag inte sticka under stolen det känns aningen oroligt.
Idag gjorde jag en dubbelsats med bullar och medan de jäste första gången så passade jag på att även göra havreflarn. När jag tog ut sista plåten med bullar ur ugnen gjorde det ont att stå på fötterna så nu sitter jag med dem i högläge och slappar. Ska bli gott med en bulle och en kaffelatte sedan. Ska bara rensa en tiolitershink med jordgubbar också... ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar