måndag 11 juli 2011

11 veckor kvar

Tiden flyger verkligen förbi, nu återstår det endast 11 veckor till Liten är beräknad. +- 14 dagar då.. Igår såg jag att jag ökat lite i vikt :-) Aldrig är man så glad som när man är gravid att vågen går upp. Fast 2 kg är inte mycket att skryta med och jag har en aning om att får jag bara sköta magen lite så är de där 2 kgna snart borta med. Vi har varit en vecka ute i båten och då är magskötandet sisådär bra ju. :-)
Annars rullar allt på. Planen denna veckan är att fixa med husfasaden. Barnen till förra ägaren målade om huset en sommar med mycket regn vilket gjort att putsen frostsprängts sönder på sina ställen och det får vi nu ta tag i. Knacka ned lös puts, skrapa bort lös färg, tvätta fasaden, lägga på nytt bruk och så måla. Ev måla två gånger. Sedan ligger det fyra markiser som väntar på att komma upp :-) Ska bli sååå underbart att få upp dem *längtar* Idag är huset kritvitt med röda fönster. Vi ska troligen bryta ned färgen några toner mot grått och markiserna blir svarta sedan mot de röda fönstrena.
Hur denna "renovering" ska gå då jag är ganska så jättegravid får vi se. Maken får väl ro själv mesta dels men jag kommer allt göra så gott jag kan. Måla är ju så kul! :-) Vår stora tjej fyller även 9 år på lördag så en del förberedelser inför det får jag styra med medan han fixar ute. Bullbak, tårtfix, någon sorts kaka och så matplaneringen ligger på min lott skulle jag tro. Såg även att våra röda vinbär är jättemogna så dem får jag hitta på något med också.
Ja, jag ska nog få dessa sista 11 veckorna att gå minst lika fort även om längtan efter den lill* är megastor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar