måndag 11 juni 2012

Bemöt andra som du själv vill bli bemött

Det är en devis jag försöker leva efter, att bemöta de i min omgivning på det sättet jag själv önskar bli bemött. Efter att ha jobbat inom service i över 16 år snart så kan jag ibland även kanske vara mer omtänksam än vad andra är vana vid men sån är jag.
Varför jag nu skriver om detta då? Jo, vi har under årens lopp sålt en hel del både på Blocket och Tradera och jag har lärt mig att ibland vara övertydlig för att slippa tjafs i mina annonser/auktioner. I helgen köpte vi som jag skrivit om både stolar och en spjälsäng och vi fann även en vagn i går på Blocket som vi ringde på. Var ute efter en billig kärra att ha på kusten som extra vagn typ. Ringde numret i annonsen och efter 3-4 försök kom jag fram. Fick ett nytt nummer att ringa då hon som svarade inte var hemma och visste vilka av de tre vagnarna som var sålda och vilka som fanns kvar. Jodå, vagnen vi ville ha fanns kvar. Sälj den inte sa jag så kommer vi så fort vår dotter vaknat om det är okej. Okej svarade karln. Frågade om adressen stämde och sa vi bodde en bit i från (typ 2,5 mil drygt enkel väg) Gry vaknade ganska strax efter vi lagt på så vi roddade snabbt om och upp för att åka kvickt. Då vi skulle ut på "landet" så körde jag. Vi kom fram och gick ut tillsammans. Kvinnan i huset mötte oss och jag sa vilken vagn vi var spekulanter på. Den är såld sa hon då. Va?! Ja, de körde nyss i väg sa hon och vände sig inåt karln i huset och frågade Skickade du inte ett sms till de andra? Ett sms?? Allvarligt? Vet inte alla människor om att sms inte alla gånger går i väg samma sekund man trycker sänd? Kan även säga vi INTE ännu fått något sms från dem. Men vi har kvar sulkyn sa kvinnan. Vi hade en sådan till vår äldre dotter sa jag och var inte alls nöjda med den så nej tack.
Rätt snopna fick vi köra hemåt igen. Maken hade sett en annan vagn för några veckor sedan och jag sa kolla om den finns kvar. Jodå, den fanns kvar. Och vi fick gärna komma och kolla. Säljaren prutade 200 kronor med sig själv så vi slog till. Och på vägen tillbaka från första stället fick jag plockat en stor bukett Liljekonvaljer så helt i onödan var inte resan. Men sänd aldrig sms när ni ska sälja något hörrni, köparna kan tvingas köra 5 mil i onödan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar