fredag 29 juni 2012

Fötter

I dag tror jag mina fötter helst sett jag haft om inte stålhättade skor så i varje fall skor på dem. Det började med att jag fick värsta rycket att städa varpå jag började röja hallen på skor. (där föga förvånande Ida vann antalet skor följt av maken!!) När alla var undanstuvade så deklarerade Ida att jag hade en bajsblöja att byta. Just som jag stod och bytte den kom mina föräldrar på besök. Kanon tänkte jag, barnvakt så jag kan dammsuga i lugn och ro. Gry blev vansinnig då mormor var i vägen för henne för att undersöka dammsugaren. Bara att låta henne kolla in den och sedan köra igen. Tänkt länge jag borde piska mattan i vardagsrummet så idag tog jag tag i den tanken och saken. Divandelen står på mattan så soffan fick tömmas på dynor, ut med dem på altan. Bad Ida hämta mattpiskan medan jag dammsög. Jag försöker alltid dammsuga så långt munstycket tillåter under soffan (vilket inte är så långt) men idag åkte mattan ut, soffan drogs fram och råttorna fick besöka sällare jaktmarker. Soffan dammsögs och så piskades alla dynorna, mattan som brukar ligga under bordet samt fårskinnsfällen som Gry fick av svärföräldrarna när hon föddes. Jag piskades så mycket att jag fick en stor blåsa av piskan.. Dags för moppen.

Lagom till jag var klar började det droppa så allt fick plockas in fortare än jag tänkt.. Alltid gott att få vädra lite ju. Då hade både mina föräldrar åkt hem till sig igen och Gry somnat för förmiddagsluren.
Nu är hela vardagsrummet dammsuget och våtmoppat. Kommer njuta när maken väl kommit hem och jag kan slå mig ned lite. Just nu är soffan dock belägrad av Ida och hennes kompis som spelar wii. Fast de mumlar om att kanske börja baka något.. :-)

Snart kommer maken hem för veckan. Han har en vecka kvar till semestern. Undra vem av oss som längtar mest. ;-) Han har förresten beställt en ny frys, eller rättare sagt han har beställt en frysbox idag. Vår frys i köket är så full och jag vill baka , plocka frukt och bär och göra saft mm. Så jag har tjatat om en frysbox och med lite tur så står den i vår källare på tisdag. :-) *längtar* Maken ska även ha med sig tapeter idag till Idas rum. Är bara det kvar i hennes rum så ska vi till Ikea för lite inköp så kan inflyttning ske där sedan. Hoppas på det blir klart innan hennes 10-årsdag.

Nä, nu får jag ta och göra lite nytta igen.
En skön helg önskar jag er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar