torsdag 14 juni 2012

Skolavslutning, YES sommarlov!

Rektorn fick barnen att lova att i morgon sätta sig på sängkanten och knyta ena handen och säga, YES IDAG ÄR DET SOMMARLOV!

I morse tog Gry sovmorgon och vaknade inte förrän klockan 9.45. Då hon har sovit dåligt ett tag nattetid (eller främst somnat grymt sent och vaknat relativt tidigt) så lät jag henne få sova. Dock innebar det vi blev grymt sena och vi skulle ju gå ned till kyrkan.. 10.45 skulle det börja i kyrkan och vi var där 10.44.55... Och folk som känner mig jag verkligen AVSKYR att vara sen. *suck*
Efter kyrkan gick vi in till stan och åt på Subway ihop med farfar. Sedan gick vi hem till honom (farmor jobbade tyvärr) så Gry fick ätit lite. Därefter gick vi hem, Ida hann väl nästan bara hem innan det var dags för lite lek. Jag bakade då en rulltårta som jag skivade färska jordgubbar i och när mormor och morfar kom sedan blev till bakelser med vispad grädde. Blev jättesmarriga då jordgubbarna lätt kan bli blaskiga om jag mosat dem istället.
När vi fikat följde jag med mor och far på en lägenhetsvisning. Den var fin, skulle passa dem bra. Mamma var mycket positiv medan pappa som vanligt mest hummade.. Förstår dem att de känns konstigt att leta nytt boende. 45 år har de bott i sitt hus. Efter visningen fixade vi lite här hemma och så var det helt plötsligen läggdags för tjejerna. Så nu sitter jag och maken här i godan ro och ska ta varsin kopp te innan även vi ska knyta oss. I morgon är första riktiga sommarlovsdagen på 2012 sommarlov.

Åh, måste bara berätta att jag fixat så Ida fick en gåva från Gry då hon ju lämnar lågstadiet. Det var ett halsband där det stod älskad syster på en stav. Jättevackert! Och Ida blev jätteglad. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar