onsdag 27 juni 2012

Solsken och sovande i lekstugan.

När vi var uppe i stugan över midsommar plockade farfar och farmor fram ett tält så Ida skulle kunna sova där. Ida har ju världens snällaste pappa som gick med på att sova där med henne och när hon nu insett mysighetsfaktorn med att sova "ute" så kom hon idag på den "lysande" iden att sova i sin lekstuga med en kompis. Jag försökte först säga nej men kom sedan på att vända det lite till min fördel.. ;-) Jag har inte hunnit/orkat ta tag i vårstädningen och skulle de sova där måste stugan städas. Så, de fick uppdraget att städa. Och det gjorde de! Stugan tömdes och dammsögs, mattorna piskades, fönsterna tvättades. Allt plockades in igen och de diskade även alla kökssakerna. De höll på i flera timmar. Och nu ligger de i var sin sovsäck därute och kommer säkerligen inte somna på någon timme.. :-)

Annars har det varit fint väder här på höga berget idag. Jag passade på att gå en lite längre promenad och tog med mig återvinningsgrejorna. Alltid lika skönt att få slängt dem.
Efter promenaden var vi lite ute i trädgården. Gry älskar att krypa runt på gräsmattan, saknar vår förra trädgård där jag aldrig behövde vara orolig för stupen.. Jag fick rensat lite ogräs och Gry åt lite smultron. Annars har vi tagit det lugnt idag. Bäst att passa på att njuta av dagarna som är kvar tills jag börjar skolan igen. ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar