söndag 14 oktober 2012

Dyrt!

Ja, att det är dyrt att ha barn är ju ingen direkt överraskning. Speciellt inte som man som vi redan har ett sedan tidigare. Jag hade inte direkt möjlighet att låna så mycket till Ida då vi var först ut bland vännerna med att få barn. Tull Gry nu har vi både kunnat låna samt haft mycket efter Ida. Enda har varit att vi både gett bort, lånat ut (ibland utan att få tillbaka) och kastat. Så nu då det har regnat så mycket som det har samt att jag inte i första kiken hittat några regnkläder så köpte jag en regnoverall. Blev hyfsat pris då jag gjorde det när jag jobbade (personalrabatt är inte fel..) Men så ville jag ha en regnjacka och byxa då det ibland inte behövs en hel overall. Och sedan ska ju Gry få flytta in i sitt rum så ett täcke behövdes som jag inte heller hittade och trodde jag kastat. Men idag tog jag mig tid att rota runt i lådorna (som jag ju sorterade i höggravidt tillstånd i 28 graders värme förra sommaren..) Och vilken lycka det var när jag hittade både regnställ, vinterskor, täcke, skor, stövlar och vintermössor mm. Räknar vi grovt så "sparade" jag i runda slängar en sisådär 1500 kronor!! Woohoo!! :-)
Tycker det är kanon att kunna låna/köpa billigt av vänner och bekanta. På tal om det så var vi på en bakluckeloppis idag och där fyndade vi :-) Ett par inlines till Ida för 20 kronor och marackas till Gry för 20 kronor. Idas inlines var trånga i somras och nya ligger runt 350-550 kr. Marackasen har jag kikat på tidigare och de kostar runt 100-150 kr. Så visst fyndade jag?!!
Vi ska inte ha fler barn så jag har börjat sälja/ge bort det som är urväxt nu och det känns lika bra som att fynda själv, veta någon annan kommer använda istället för att kasta.

Nähä, jag skulle ju plugga så.. Men önskar DIG en skön söndagkväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar