söndag 21 oktober 2012

Universeum med storfamiljen

Ja, så var det äntligen dags att återigen bli storfamilj. 4 vuxna och tre barn blir ju en stooor familj :-)
Denna gången hade vi Universeum på vår agenda. Gry hade nog kunnat stanna uppe i fjällskogen med alla fiskar och fåglar där om fått bestämma. Fast, det var väldigt spännande i regnskogen också.. De två stora tjejerna upptäckte massor och som alltid med mycket fniss och skratt. Tiden verkligen flög förbi.. Vi var inte riktigt sist ut vid stängning men bra nära :-)
Efter Universeum for vi till hotell Crown. Där skulle övriga i storfamiljen övernatta. Helt okej hotell måste jag säga. Gry svidade om till jamsen och vi for ned till matsalen för middag. De stora tjejerna valde en barnbuffe medan maken min och mamma 2 valde en Black Angus burgare så tog jag och pappa 2 entrecote. Gry fick en tallrik gröt och småbitar av vår mat sedan. :-)
Så blev det dags att fara hemåt och jag var inte många droppar vatten värd i Idas ögon då hon mycket hellre hade stannat med "syrran" på hotellet.. Jag fick faktiskt höra jag inte var så populär ens i morses just av den anledningen.. *långsint tjej* I varje fall så slocknade Grynet innan vi kommit ur Göteborg och Ida slumrade in strax efter. Stora delar av 45an var klara men både jag och maken ställer oss tvekande till om de verkligen hinner klart hela till 12/12 som det är sagt?! Väl hemma fick vi barnen i säng och vi kraschade i soffan med varsin kopp te.
Nu ser vi fram emot nästa träff med storfamiljen, vilket inte kan bli snart nog enligt Ida då.. ;-) Annars känner jag att jag inte direkt hinner umgås med någon med allt som ska göras inför examen i januari. Men det löser sig nog.. ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar