onsdag 10 oktober 2012

Liten börjar bli stor

Min lilla gosiga bebis! Vart tar du vägen? Från att för ett år sedan varit så totalt beroende utav oss till att idag  då du ska äta själv (för det mesta) dricka ur vanligt glas och går omkring som du inget annat gjort.. Tiden går för fort!
Nä, Gry är ingen bebis längre. Det är high life från det hon vaknar på morgonen till hon somnar om kvällen (bortsett från en eller två sovpauser under dagen) Allt ska undersökas. Allt ska testas och mycket ska smakas på. Att som studerande mamma förska sitta vid dator och arbeta är verkligen ingen lätt uppgift. Än ska hon försöka ta musen eller mattan. För att sedan vilja sitta i knät, för att kanske trycka på tangentbordets alla knappar.. Sedan ned igen för att bli arg hon får komma ned.. Och när jag försöker läsa/skriva så får jag HELA tiden hålla koll så det där lilla pekfingret som ska peta på ALLT inte kommer åt den snyggt lysande knappen mitt fram på dator. Missar jag det så blir skärmen svart och allt är borta!

Just nu säger jag att datorn ska BORT så fort jag tagit min examen. Inte för att förstöra det roliga för Grynet utan för jag är så otroligt trött på att ha en dator i ett hörn i köket. Men.. Jag kanske ska läsa lite till efter examen.. För att bredda mig.. Hmm..
Men som sagt, datorn ska BORT! :-) Gry har annars ett eget tangentbord som hon knappar på, ett gammalt som vi hade liggandes. Men allt som man inte får röra är ju mycket mer spännande och roligare.. ;-) Min lilla sötnos :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar