tisdag 2 oktober 2012

En insjuknar, många drabbas

Som de flesta av er säkerligen vet är oktober den rosa månaden. Rosa som i rosa bandet.
Många av er kommer kanske ihåg att i fjol ungefär så här dags fick min svärmor svar på sin knöl att den var en cancerknöl och det följde en operation, strålning och kommande 5 år medicinering. Hon är idag frisk och mår förhållandevis bra, men vetskapen tär givetvis. På oss alla. På vad som kunde ha hänt om hon själv inte funnit knölen då mammografin 5 månader tidigare inget visade.. Av denna anledningen vill jag verkligen uppmana er om att införskaffa varsitt (minst) rosa band. Det kostar 25 kronor och som alltid inom forskning behövs nya, friska pengar för att driva utvecklingen framåt. På Lindex finns även ett rosa armband där 75 kronor (av de 99 bandet kostar) till bröstcancerforskningen.
Jag har ända sedan jag började jobba på Lindex (alltså i 6 år nu) köpt minst ett band till oss var i familjen. Ifjol köpte jag även till Gry som jag satte på hennes vagn. Det är inte bara kvinnor som drabbas av bröstcancer, även män kan få det! Och som min rubrik säger en insjuknar men många drabbas. Det påverkar både närmsta familjen, släkt, vänner och arbetsplats.
Så, var nu inte lika korkade som den dam min kollega frågade i helgen om hon ville köpa ett rosa band och stödja bröstcancerforskningen svarade "jag har redan" och visade ett band från i fjol. Som sagt NYA pengar behövs!!

Med kärlek,/Åza

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar