måndag 21 november 2011

2 månader.

Idag är det två månader sedan Grynet började sin entre. Under dessa två månader som vi hittills fått tillsammans har jag lärt känna en envis själ. Maken brukar säga det är synd om Gry som har en envisare mamma dock.. Varje morgon börjar hon stöka runt men när jag säger God morgon Grynet så möts jag av ett stort leende.
I morgon är Grynet två månader. Enligt babycenter.se ska bebisen börja le. Hon ska börja sova längre perioder och ha mer kontrollerade rörelser. Grynet älskar sina clowner vid skötbordet och när de snurrar gurglar hon glatt. Hon försöker slå mot dem när de är still. Hon har börjat upptäcka att hon kan göra läten. Första gångerna såg hon förskräckt ut, nu börjar hon göra dem mer och mer på egen vilja. Hon börjar hålla huvudet mer och mer, riktigt stark i nacken. Hon är precis som normalbebisen med andra ord :-)

Jag kollade vikt och längd på Ida i samma ålder. (8 veckor)
Ida vägde 5160 och var 58,5 cm
Gry väger 4600 och är 58 cm.
Från att ha varit kopior av varandra börjar Gry bli en egen person. Redan efter någon dag insåg jag de hade väldigt olika personligheter, men nu börjar även utseendet skilja sig. Otroligt söta och fina tjejer har jag, ändå svårt att förstå de är så olika. Samtidigt är jag glad för det. Älskar dem otroligt mycket!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar