måndag 7 november 2011

Så skönt med sömn

Inatt somnade Grynet vid 12-tiden och vi strax efter. Hörde makens klocka ringa vid 6.30 väldigt långt bort och vaknade utav honom och Ida vid 7-tiden. 7 timmars sammanhängande sömn! Lyx på HÖG nivå.
Dock så känner jag mig lite risig i halsen (kanske passat på att snarka gott då jag fått sova??) och ett envis tryck över pannan har förföljt mig några dagar (skyller på att jag slarvar med glasögonen när jag läser..) Gry vaknade med att nysa 3 gånger men hon varken verkar eller låter förkyld? Ida har ju hela sin höstlovsvecka varit sjuk i både feber, hosta och snuva så det är ju ett mirakel om vi slipper undan.

För någon vecka sedan fick vi en fin lax helsida av svärisarna och igår tillagades den. Trots att vi åt massor blev det tre matlådor. Maken tog en idag med sig och sa åt mig att äta en idag jag med så lunch funderingarna idag är avklarade. :-)

Idag har jag inga större planer planerade. Ida har extra träning med Nif, om hon nu inte kommer hem och hostan har blommat ut igen i skolan.. Maken kommer hem tidigast efter 17 så en enklare middag får planeras och så ska veckomatsinhandlingen göras, vilket kräver jag skriver inköpslista.. Igår körde jag tvättmaskinen och tumlaren så idag blir det även lite tvättvikande. Låter som jag nog ska få dagen att gå va? :-) Ska även få in massa gosande med Gry så klart, om hon bara kunde vakna efter sin frukostvila.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar