onsdag 2 november 2011

Vardags"lunk"

Jaha, redan onsdag igen. Tycker inte jag knappt hinner vakna förrän det är dags att lägga sig igen. Dagarna bara rusar förbi. Den vakna tid jag har går åt till amning, matning, tvätt och det stora trollet. Och så måste jag ju äta själv. Den biten är jag kass med.. Tyvärr.. Börjar även känna av att kroppen skulle behövas stärkas. Nacken, ryggen och armarna börjar ta lite stryk. Försöker tänka på att slappna av för att avlasta spänningarna.

Idag tog jag och maken en riktig långpromenad. Riktigt gott att komma ut men det känns att bäckenet inte är helt hundra efter graviditeten. Känner även av det som syddes.. I morgon är det återigen dags för bvc. Förhoppningsvis har gullungen knatat upp tillfredställande i vikt så vi kan få lite längre mellan gångerna. Det blir första gången jag går själv, eller ja.. Ida kommer vara med men maken jobbar.. :-/ Och på fredag ska vi till tandläkaren med Ida, även det innan maken slutat jobba. Men supermamman löser väl det också.. ;-)

Nähä, nu är det återigen dags att strax lägga sig. "Ska bara" tömma tumlaren, kolla upp att skötväskan är packad inför morgondagen och göra kvällsrutinerna. Grynet ska få ersättning av maken medan jag irrar med det andra. :-) Tja, lite vardagsrutiner har vi allt inarbetat redan :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar