onsdag 4 januari 2012

Cato, Dagmar, Emil..

Blir nästa storm en Fredrika kanske?
Hur som haver så tyckte i varje fall inte jag det blåste så farligt denna gången. Visst, det ven i skorstenen och fladdrade friskt i markisflärpen men nej.. Inte som Cato (som jag upplevde vara den som blåste mest här) Dock stördes jag utav regnsmattret mot rutan då det blåste och regnade sydvästligt.
Ida sov över hos farföräldrarna i natt så vi hade gott om plats i sängen och Gry sov gott från 23.30 till 8.30. Utan denna underbara sömn hade i varje fall jag gått under.
I går ringde barnmorskan från mvc mig och vi bokade en tid. (jag bytte från hon jag hade under graviditeten till hon jag hade med Ida, något jag borde gjort från början..) Berättade om mitt ryggont och hon frågade om jag bär Grynet mycket.. Gör inte alla föräldrar det? Dock har jag försökt bolla över det mesta bärandet till maken då ryggen sagt i från, samt använt bärselen så ofta det passat. Vi har nu kunnat vända Grynet framåt så hon får se vad som sker vilket hon bokstavligen ÄLSKAR, nyfikna busungen! Vi får väl se vad hon säger annars så tror jag att mitt träningskort "tinas" upp 1/2 och då ska jag försöka komma igång igen. Kanske inte så febrilt som det var ett tag med 6 dagar i veckan och 6-9 pass/vecka.. 2-4 pass får duga. Ska även höra med gymmet om nya övningar utifrån hur jag lever idag. Jag försöker göra lite coreövningar för att stärka bålen, men tyvärr blir det ju ingen direkt kontinuitet..
Nä, nu ska strax Grynet ha sin lunchlur och då tänkte jag försöka få ut lite saker till ur det som ska bli hennes rum här i vår. Har nog bestämt mig nu att det blir vita väggar och ett ljust trägolv. Sedan får det blir färgglada gardiner, matta och annan textil i rummet.
Ha en bra dag på er därute :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar