tisdag 24 januari 2012

Dumma snuva

Jahaja.. Då är jag snuvig igen. *mutter* Även lilla Grynet snorar en del. Värst är det när hon vaknar på morgonen då hon verkar ha rätt slemmig hals/luftväg. Men än så länge ammar hon hungrigt så värre än så är det tydligen inte :-)
För att återgå till min snuva så verkar den mest sitta i min högra bihåla, den som oftast brukar tätna å strula. Snuvan till trots så låste jag igår upp mitt träningskort och givetvis passade jag på att köra ett pass. Valde dock ett där inte hjärtat tvingas arbeta så mycket (även om de alltid får arbeta mer än om man bara sitter i soffan så fort man rör på sig..) men där musklerna jag är mest beroende utav just nu; mage och ryggmusklerna. Vissa utav övningarna gick tyvärr inte alls att göra med ryggen men jag försökte i varje fall och jag ska fortsätta köra passet. I dag blev resultatet av gårdagen en go träningsvärk. Å vad botar träningsvärk bättre än mer träning?? Nejdå, jag körde inte något nytt pass utan jag och maken gick på en riktigt lång långpromenad med Grynet i vagnen.
Nu har jag dock tagit nässpray och börjar kunna andas genom näsan igen. Även trycket i bihålan har börjat lätta så snart kan jag sluta tycka synd om mig själv ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar