torsdag 26 januari 2012

Tur det inte är vardag var dag..

Jaha, snart har ännu en vecka gått då maken varit hemma. Känns helt underbart att ha honom hemma samtidigt konstigt. Passar på att njuta nu då medan han är det, snart börjar han jobba igen och då vilar allt ansvar återigen på mig allena. Nåväl, i varje fall fram till han kommer hem från jobbet runt 17. Känns helt underbart att hinna med olika saker som jag vet jag inte hunnit ens tänka på om han jobbat, så som baka bullar. Måste vara rätt gott för honom med att hinna njuta av både Gry och Ida lite mer än några trötta timmar på kvällarna.
Men jag måste nog säga det är tur det inte är vardag var dag. Idag har vi köpt ny bil tex. Sånt gör man ju inte varje dag direkt.. Vi har inte ägt en bil på 5 år. Har leasat genom Saab men nu så slog vi till och köpte oss en då vi tyvärr måste lämna ifrån oss vår pärla. För den nyfikne kan jag berätta det blev en BMW combi. Jag hade gärna sett det fortsatt stå en Saab på gården men samtidigt vet jag makens kärlek till BMWn och hans saknad efter den han hade när vi bodde ute på landet. (eller bmbn som Ida sa då hon var 2,5 år och maken köpte den..) Enda kravet jag hade var att det ska finnas backsensor och den fick gärna vara röd. (blev en svart..)
I går köpte vi dessutom oss en ny kökslampa. Det är ju heller inget man gör varje dag. Vi har egentligen min älsklingslampa men tyvärr så har den gått sönder och visst, det kan vara kul med något nytt.. Enda kravet jag hade var att jag ska kunna välja att ha levande ljus eller elektriskt.

Annars har vi nog haft en ganska vardaglig vecka. Tvättat, diskmaskinen går minst en gång om dagen (blir mycket disk när alla är hemma vid alla måltiderna) dammsugit, gjort fika. Enda som varit avvikande mot föregående veckor är att jag kom iväg på ett träningspass. Har fått "lida" lite för det i from av träningsvärk och ömmande rygg men på måndag ska jag på't igen så :-) Å vem vet, kanske jag lyckas få till två pass nästa vecka.. ;-)
Nu har maken gått med barnen bort till pulkabacken för lite åkning. I varje fall för Idas del. Jag ska hänga lite tvätt och sedan sätta mig med en kopp te och kika in i kaminen och bara njuta av tystnaden. (bortsett ifrån diskmaskinsburret..)
I morgon är det fredag och några goa vänner kikar förbi en sväng, alltid lika kul! Lördag har Ida bestämt hon ska sova hos farmor och farfar igen och på söndag ska vi träffa en barndomskompis till maken. En rätt go helg med andra ord väntar på oss :-) Hoppas din blir detsamma, go alltså :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar