onsdag 11 januari 2012

Klippning

Jag brukar försöka klippa håret inom 3 månader. Har så tunt hår att det lätt trasar sig och då blir det tråkigt att ens försöka vårda. Men idag, 5 månader sedan sist blev det äntligen klippt. Vilken befrielse! Som sig bör när man är hos frissan blev det lite skvallrande men sedan föll snacken in helt på Gry och hur förlossningen mm varit. Och ja, jag tog en tvättning bara för att unna mig när jag ändå var på plats :-)

Hade hoppats på att banken skulle vara öppen så jag fått fixat ett konto till Gry men tyvärr var det stängt. På vägen till frissan så gick jag då förbi en klädbutik och fick infallet att gå in. Och en stund senare gick jag ut med en kasse innehållandes två klänningar. :-) Nu ska jag bara välja en av dem till på lördag och dopet...
Då Ida var med mig så tog vi en tjejrunda på stan. Ni vet, klädbutiker och krimskramsaffärer.. Maken fyller ju år på lördag så det blev några presenter till honom. (vågar inte skriva vad då han läser ibland.. ;-) )

Skulle egentligen träffat mammorna idag för en promenad men insåg jag hade lite ont om tid. Så när Gry somnade för förmiddagsluren fixade jag lite med hemmet; fick undan stakarna och plockat lite samt skurit och "garnerat" mums mumsen. Bakade en extra omgång med drömmar nu på kvällen så vi inte står med för få på lördag. Beställde tårtor och bröd idag. Komiskt att ett konditori är billigare än Ica Maxi men bra för vår del :-)

Och så får jag väl be om ursäkt igen. Maken fick tvättat fönstren idag och givetvis regnar det nu.. Bara för det.. ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar