tisdag 31 januari 2012

Vår helg

Så var det tisdag och ännu en helg har hunnit passera. Vissa dagar önskar jag det fanns en nödbroms på så man hann stanna upp och njuta mer utav...
I fredags kom några goa vänner på besök, som alltid lika mysigt att ses. Dock har Grynet något emot Anna :-( Världens goaste, fina Anna och Gry bara gråter.. Tror vi får se till att ses ofta och mycket så hon inser vad hon går miste om om hon fortsätter så där.. ;-) Som väl var verkade det som hon "dög" mot slutet innan de for hem.
Lördagen började vi med slapparstuket. Jag och maken gjorde på torsdagen massor med pannkakor som han och Ida fick till frukost (min mage fixar ju tyvärr inte pannkakor..) medan jag avnjöt havregrynsgröt, ägg och juice. Efter avslutad frukost satte vi på oss rejält med kläder då det var en isande vind ute och gick ned till stan för att hyra en film samt köpa LITE lördagsgodis. På vägen hem tappade vi Ida. Ja, hon hoppade av vår promenad alltså hemma hos farmor, hon skulle ändå dit sedan för att sova över så.. Maken och jag knatade hem med Gry i vagnen. Skulle göra lunch men Gry var hungrig och trött så vi la oss med henne i sängen och vips så sov även vi.. Hade lovat Ida komma ned med hennes övernattningsväska så när vi vaknade fick vi åka dit. Den där lunchen fick vi glömma, blev middag istället. :-) Sen middag tom. Sedan såg vi på filmen vi hyrt; Det är aldrig för sent Larry Crowne. Riktigt bra film, sevärd :-)
Söndag hade vi planerat att träffa en av makens barndomsvänner och hans familj hemma hos dem i Kungälv. De bjöd på lunch och vi hann lagom svälja efterrätten när vi fick kasa hemåt igen för Idas dansträning. Lite söndagsmys och sedan var det sovdags igen.
I går fick vi lämna igen vår älskade Saab :-( Det var med sorg i hjärtat men livet får gå vidare. Mor och far bjöd på middag och så skulle jag jobba i butiken 17-21 med inventering så dit for vi efteråt.
Idag har vi storhandlat då vi blir utan bli nån vecka nu tills vår nya kommer. Sedan tog maken och körde ned bilen till far igen och sprang hem. Nu ska jag strax fixa middag sedan är det gymnastikträning för Ida och så är denna dagen till ända..

Hoppas du också haft en skön helg, liksom vi :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar