måndag 10 oktober 2011

Amma, sova, äta och försöka ha en vanlig vardag..

Ja, i natt fick vi väl vår riktigt första störda nattsömn. Grynet är 2,5 vecka ungefär så vi ska verkligen inte klaga egentligen.. Å det gör jag inte heller men idag ska vi återigen till BVC å då hade det ju varit kul att vara något sånär pigg. Blir ju lätt vresig när jag är trött.. ;-)

Vi har matvägt Grynet i veckan samt att vi har vägt henne med pyjamas och blöja som vi sedan vägt för sig för å se ungefärlig vikt. Personligen tycker jag hon ökar stadigt i vikt men hon har lång väg kvar till födelsevikten. Å då har vi ju gett ersättning. Jag jämförde med Idas viktuppgång där vi inte gav ersättning och den var ju kraftigare än nu med ersättning. Jag har svårt att se att ersättningen är så bra mer än att Gry somnar gott på den och sover mellan 6-8 timmar om natten på den. Jo, jag vet hon missar ett nattmål och det mycket väl kan vara därför viktökningen inte är lika markant men ungen är ju nöjd, sover gott och gör bajsblöjor så vad är problemet?

För egen del så försöker jag äta regelbundet. En stor skillnad från när Ida var bebis är att jag oftast får äta själv, maken och Ida äter när maten är klar - jag får äta när Gry ätit klart. (för givetvis sammanfaller de tillfällena..) Jag har gått ned drygt 3 kg under inskrivningsvikten på MVC vilket ju är ett plus. Kommer i mina kläder igen men än är mina fingrar svullna så vigselringen hänger ännu om halsen :-( Fast, lika bra det för då blir det ju ingen bakteriehärd som kan göra Grynet sjuk :-)

Nä, nu kommer snart maken hem för BVC-besöket kl 11.30 så jag får väl göra mig klar och sedan klä på en sovande Gry en overall och sätta henne i bilstolen lagom tills det är dags att åka.
Ha en skön måndag på er!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar