söndag 2 oktober 2011

En vecka hemma

Ja, då har vår första vecka hemma som en familj gått. Hur den har gått? Jaaa.... Den har flutit på rätt bra måste jag nog säga. Ett orosmoln jag har är att Gry alltid somnar vid bröstet varpå hon inte får i sig så mycket mat utan vi får flaska. Pumpa och flaska känns sååå fel, även om jag är glad hon tar flaskan i varje fall. Är även aningen bekymrad över att hon har svårt att ta bröstet utan amningstutan. Den kräver ju mer arbete av henne än om hon tagit bröstet, önskar jag kunde förklara det för henne ;-) Dock så har vi matvägt henne och hon får allt i sig en hel del och hon är ju trots allt bara dryga veckan. Jag ska försöka att inte stressa upp mig för detta.

Annars har väl veckan flutit hyffsat för alla inblandade tror jag. Att sömnen skulle bli annorlunda visste vi ju, som väl är verkar Ida inte vakna när Gry hojtar i. Fredagen när vi var ensamma en hel dag innan maken kom gick bra. Solen sken och vi kunde vara ute. I morgon startar en ny vecka och vi inleder den med BVC besök igen. (eller ja, vi var ju inte BVC sist men iaf..) Får hoppas hon ökat mer än 10 gram. ;-) Tisdagen hoppas jag några goingar kommer på besök och Ida är ledig från skolan. Onsdagen blir nog en vilodag ;-)
Nåväl, vi ska nog få ännu en vecka att rulla förbi. Gry förgyller varje stund, Ida likaså. Älskar båda mina fina goa tjejer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar