måndag 10 oktober 2011

Fan!

Usch, just nu mår jag verkligen SKIT! Har kämpat med amningen, lagt henne till bröstet men hon somnar ju bara. Har väckt och känt mig urusel som mamma men kämpat på. Inte i min vildaste fantasi kunde jag tänka mig att hon skulle GÅTT NED i vikt denna veckan. Hon har ätit, sovit och verkar må bra å så går hon ned. Trodde inte på någon hög ökning men som sagt absolut inte på en minskning.
Fick nya direktiv; amma varannan timme dagtid och så var tredje nattid. Redan vid andra amningstillfället börja jag krackelera för att bryta ihop totalt efter samma tillfälle. På drygt en timme vid bröstet hade hon fått i sig knappt 20. På ett dygn ska hon få i sig ungefär 500 så ni förstår vi ligger väldigt lågt. Klockan 18.30 gav jag upp och gav henne utpumpad mjölk från i morse och en dos ersättning.
Det som gör att jag mår skit är inte att det inte funkar utan att JAG inte funkar. Med Ida var jag värsta arlakossan. Jag vet det finns ersättning och att barnen inte blir på något vis sämre för att de får ersättning men JAG ska kunna amma. Jag är sönder. Å det trasar sönder mig ännu mer. Känner mig totalt värdelös som mamma.
Tanken var att vi skulle endast amma idag och i morgon för att ha ett nytt BVC-besök på onsdagmorgon kl 9 för att se om produktionen kommit igång. Nu avbröt jag tokamningen med utpumpad mjölk och ersättning men ska försöka amma igen vid 19.30. Tom säger många skulle gett upp för länge sedan men jag är väl för dum i skallen för att ge upp "så lätt".
Fan!

1 kommentar:

  1. Först och främst är du ingen dålig mamma!
    Äter du ordentligt och mer än du behöver. Det var något jag missade vid amningen ingen sa till mig att jag måste äta och dricka ofta och helst dricka under tiden jag ammade med.
    Har hon rätt tag?
    Skulle gissa att hon blir för trött för att orka med att få ut det "feta". Ett tips är att pumpa ut lite av det första som kommer och sedan amma när det "feta" kommer. Förstår du hur jag menar.
    Gå gärna omkring med eller stå upp om du kan, håll ett avstånd mellan er två vid amningen så inte din värme gör henne trött. Lite svalare runt er vid amningen så somnar hon nog inte så lätt. Om några dagar är allt bra igen ska du se / Kram

    SvaraRadera