torsdag 20 oktober 2011

Tack!

Tack alla underbara goa vänner som stöttar, ger råd och tips. Det är jobbigt just nu att inte kunna dela glädjen över underbaraste goa Gry med er, men snart hoppas jag vi kan ses. Er omtanke via både mail, sms, fejjan och här i bloggen värmer mycket.
Igår fick jag en vass kommentar av någon som valde att vara anonym varpå jag fick några mail från andra vänner om att inte ta åt mig. Givetvis tar jag åt mig! Dock kämpar jag inte med amningen bara av egoistiska själ. Och givetvis får Gry ersättning, det har hon fått ända sedan hon var två dagar och det efter JAG och maken valt det. Alla barn rusar inte upp i vikt, alla barn är olika på många sätt och vis. Fokus har legat på viktuppgången, endast en gång har Gry blivit mätt på längden. Läkaren som igår sa hon MÅSTE ha ersättning har aldrig träffat Gry utan rekommendationen är helt utifrån bvcsköterskans ord. Det kan låta som jag skyller ifrån mig på bvc, ersättningen mm men givetvis ger jag Gry mat! Igår när jag såg att Ida inte heller passerade sin födelsevikt (samt fick mail av vänner som sa deras barn vänt i vikt allt ifrån dag 4 till dag 30) så kände jag att jag absolut INTE ska behöva känna någon stress. Bvcsköterksan sa hon KAN bli sjuk, inte att hon var det. Det skulle ju synts på alla prover som togs förra veckan. Däremot lägger jag en skuld på STRESSEN som har blivit utav all fokus på viktuppgången.
Som nybliven mamma är man skör, det behövs inte mycket för man ska börja oroa sig. RSvirus, plötslig spädbarnsdöd, vikt, matning, blåst, regn, kläder, bilstol, vagnen.. Listan är lång för allt som KAN vara farligt. (ja, RS och spädbarnsdöd ÄR farligt men ALLT kan kännas farligt)
Jag älskar mina barn. Både jag och maken gör det. Vi ger dem kärlek, trygghet, närhet och ömhet. Jag är övertygad om att Gry kommer kliva upp i vikt, men hon gör det i sin takt.
Nåväl, jag ville bara göra ett kollektivt tackande för ni finns där och stöttar mig/oss. Nu sover Gry och jag ska göra detsamma.
Han en kanonbra dag go vänner! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar