lördag 15 oktober 2011

Helt okej lördag

Ja, bortsett från att Ida sov borta så började dagen mysigt. Grynet väckte oss vid 7-tiden, dock så sov hon vidare en sväng. Slutligen vakna även hon och det blev amning. Maken gav lite ersättning och sedan försökte vi söva om henne. Det gick inte så jag gav bröstet igen och hon slumrade till. Vaknade och var pigg, då överlät jag henne med varm hand åt maken och somnade om. Någon timme senare kom några förbi på besök så då fick jag ta mig upp kvickt och så var det amning igen. Grynet somnade och maken och jag fick en lugn frukost tillsammans. Jag hoppade genom duschen och då kom svärföräldrarna förbi med lite lammkotletter och en laxsida. Maken fick hjälp att lyfta in våra stora uteväxter för säsongen medan jag fick rivit ur sängkläderna för byte. Grynet sov och sov. Maken tog och dammsög medan jag fixade lite annat. Sedan fick jag väcka stumpan för att kunna åka till mina föräldrar för att hämta hem stortjejen.
Maken passade på att byta däck på min fars bil, jag och Gry tog en sväng med vagnen medan de andra käkade middag. Även vi fick lite mat sedan. :-)
Hem och fixa lite och sedan åkte jag och Ida till en av mina goa kursare på vinkväll. (nej, jag dricker inget men umgås kan man ju ändå göra :-) )
På vägen hem sedan så köpte vi med oss pizza och så kikade vi på tvn medan Gry sov (igen) Jag fick återigen väcka henne för amning. Ida la sig och Gry åt. Nu sover våra söta tjejer och alldeles strax så även vi föräldrar.
För att vara mamma till en 9-åring och en tre veckors så måste jag nog säga det har varit en helt okej lördag. Eller rättare sagt, underbar lördag :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar