torsdag 25 augusti 2011

Avbokad tid.

Så, då har jag samtalat med personalen på kemlab och förklarat hur det låg till. Hon sa hon förstått mödravården sänder iväg gravida lite för lättvindigt ibland upp till dem. När jag berättade om vad vi ätit 45 min- 1 timme innan och att jag nekats omprov trots det är just så dags efter man ligger som högst sa hon att hon ställde sig bakom mitt beslut om att inte besöka dem och uppta deras tid i onödan. Hon skulle sända tillbaka remissen till BM och säga jag tagit kontakt med dem och inte ville utföra provet. Lär väl få skit för det nästa vecka på kontrollen men jag är för fan vuxen och med tanke på frukosten vi ätit som sagt borde hon själv insett orimligheten.
Hade det nu varit så jag påvisat några andra symtom, tex högt blodtryck, kraftig viktökning eller att Liten växt onormalt hade det inte varit samma situation. Men nu har jag gått upp 4 kg, har finfint blodtryck och Liten följer sin kurva till punkt och pricka.
Jag har ca 5 veckor kvar till BF, låt mig få njuta av dem istället för och tvingas upp i ottan fastandes och utföra ett onödigt test. Jag har ju för böveln haft en kanongraviditet, sådan som många drömmer om och avundas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar