fredag 19 augusti 2011

Jobbdag

Lagom till när man egentligen bör sluta jobba hoppar jag in och jobbar :-) Visserligen bara för en dag men ändå. Blev såå glad i går när de ringde från butiken och ville ha hjälp. Blev sedan så ledsen för jag inte hade barnvakt då mina föräldrar skulle på begravning. Men maken kirrade det hela så jag fick hoppa in :-) Å det var sååå kul!! Men det var inte helt utan nervositet jag klev in i butiken. Mycket med kassan, hur var det nu man gjorde? Sedan hade det ändrats en hel del. + att det var kampanjer att hålla koll på, kuponger och så hade vi ett erbjudande att handlade man över 400:- fick man ett presentkort på 100:- att handla för vid ett annat tillfälle. Och så var det reasänkningar som inte låg i kassan mm... Men!! Mina 2 timmar i kassan flöt på fiint och jag tror inte jag gjorde några större fel ;-) Vid 13.52 (min kassatid skulle vara slut 14) gjorde dock Liten sig påmind. Från att inte varit minsta lilla kissnödig, blev jag toknödig! Och vi har en ganska bra bit att gå från kassan till personalutrymmet, men det gick bra :-)
Det enda som är jobbigt när man hoppar in, speciellt så pass sällan som det blivit nu det sista är att man har ju noll koll. Minsta lilla fråga (nästan i varje fall) står jag som handfallen inför. Jag vet inte om den eller den tröjan kommit i fler färger, jag har ingen aning om vi haft den eller den byxan och i så fall vilka färger. Men, jag lyckades i varje fall plocka fram ur minnet en del om både strumpbyxor och bhar när jag var där för att hjälpa en kund.
Sa till chefen att de gärna fick ringa snart igen om de behövdes hjälp och hon sa att de kommer gärna göra det för det gick ju jättebra idag :-) Det går ju inte att komma i från att jag är gravid i 35:e veckan men jag har förhoppningsvis de veckorna kvar och då kan jag ju hoppa in någon dag här och där :-)
Nu nattar maken Ida efter vår tacokväll som vi idag avslutade med hemmagjord basilikaglass med jordgubbar. Mumsigt värre. Då det regnat mer eller mindre hela dagen så har vi tänt i kaminen och jag tror jag ska lägga in lite till innan vi ska lägga oss också för kvällen. Mys på hög nivå :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar