onsdag 24 augusti 2011

Studieuppehåll

Igår fattade jag slutligen beslutet att ta studieuppehåll redan från kursstart denna hösten. Det har suttit långt in och det är verkligen inget lätt beslut jag fattat. Men, när det väl var uttalat och sagt så kändes det mycket bättre i både hjärta och hjärna.
Nu ska jag njuta sista tiden innan Liten gör sin entre och det är ju inte utan att det finns en del att göra innan dess. Igår fick vi burit ned skötbordet till sovrummet. Idag ska jag fylla det med kläder, badcape, skötlappar, filtar, och annat smått och gott som behövs till en Liten goding. Blöjor har jag inga köpt ännu utan tänkte att Ida och maken ska få göra det när vi ska komma hem sedan. Vissa saker tror jag är viktiga att Ida får "ansvara" för, däribland blöjorna.
Vi har verkligen inget stort sovrum jag och maken. I vanliga fall tycker vi det är trångt som det är med dubbelsängen, två garderober, två pottskåp bredvid sängen, en stol och tvättkorgen. Nu har stolen fått flytta ut, tvättkorgen står framför makens garderobsdörr (som visserligen är en skjutdörr men ändå) In har skötbordet flyttat in och innan eller straxt efter Litens födelse ska pottskåpet på ena sidan bort och en spjälsäng in. Tur man inte ska göra mycket mer än sova och byta blöja då där inne.. :-) Och som maken sa igår.. "det handlar ju "bara" om 2-3 år"....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar