onsdag 31 augusti 2011

Ingen allmän egendom

Personligen har jag inga problem med när vänner eller släkt kommer och klappar på magen. Efter solsidan (tvprogrammet) har dock många insett inte alla uppskattar klappar mm på magen bara för man är gravid. Å jag kan väl säga att inte ALLA är så roliga när de kommer och ska klappa och påpeka form, storlek utseende mm. Denna graviditeten har jag ju bara en mage rakt fram, vilket många gärna påpekar. Magstarkaste kommentaren kom från en "vän" som högljutt påpekade jag hade ju haft en "röv utav bara fan med Ida, men nu syntes det ju inget alls bakifrån". Som sagt; högljutt och med de orden.. Jag som tyckte jag var det vackraste med Ida, så även nu.. Nåväl.
För någon vecka sedan mötte jag en bekant på Ica Maxi som var helt åt andra hållet. Hon berörde inte för en sekund faktumet jag var höggravid. Tittade inte på magen, talade om heeeelt andra saker och frågade inte hur jag mådde eller något. Det var nästan lika jobbigt då vi ju längtat så efter Liten, i många år.
En gravid mage är ingen allmän egendom, lika lite som en bebis i en vagn inte behöver ha en stor skalle intryckt. Däremot behöver alla få en viss bekräftelse på att man finns som person. För inte är jag väl bara Idas höggravida mamma? ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar