onsdag 10 augusti 2011

Kläder

Jag som person älskar kläder. Så visst trivdes jag som fisken i vattnet när jag jobbade i klädbutik och kunde köpa mycket fint både till mig och Ida. Ida, hon vande sig ju vid att allt som ofta ha välfyllda lådor och garderob.
När jag sedan efter 15 år inom handeln dels kände jag var ganska trött på arbetet i sig och företaget jag jobbade tvingades skära ned på personal och jag fick gå tänkte jag inte så mycket på det. (jag jobbade inte 15 på samma ställe dock utan var rätt less på klimatet som råder mot personal, hotbilden med rånrisk mm) Inte förrän Ida en dag tittade på mig med sina bruna stora ögon och sa Mamma, kan du inte jobba i klädbutiken igen, jag vill ha lite nya kläder... Jag har hoppat in lite extra här och där. Köpt lite nytt till henne både i "min" butik men även i andra butiker, så någon brist har hon egentligen inte lidit av. Men så förra veckan började jag kika på vad som fanns i bebisklädesväg. Storleksorterade alla sparade kläder. La i olika lådor och kassar. Tvättade upp allt som var i stl 50-56. Sorterade sedan det i könsneutralt och flickhögar. Insåg jag behövde införskaffa några pyjamaser och mössor till Liten. Kläd och shoppingsugna Ida har följt med mig i min jakt på pyjamaser och varje gång passat på att kika om det kanske skulle finnas något till henne. Då jag ändå höll på med alla de där lådorna så tog jag även och röjde ur hennes garderob på sådant jag visste var urväxt och med dåligt samvete insett hon nästan inte hade några kläder kvar. Så idag tog vi en raid och köpte kläder åt henne. Tre tröjor, ett par shorts, ett par byxor och tre par strumpbyxor (att ha under shortsen i höst bla) och så var i princip månadens barnbidrag slut. Att hitta byxor till henne som inte är trådsmal är inte det lättaste så vi var båda jättenöjda med att funnit två par!
Summasumarum, Liten har fått lite nytt och storasyster med. Mamma får väl vänta tills hon är färdig med studierna och fått jobb, men jag har ju kvar mycket fint ännu från min tid i butik så jag ska nog klara mig ;-) Och som Ida sa idag; Kläder måste man ju ha! Kläder och mat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar