torsdag 25 augusti 2011

Bye bye bygel

Kära hjärtanes vad en bygelbh kan göra ont! Speciellt om en liten Liten verkar känna den och promt ska trycka emot den mest hela tiden. Hittade mina gamla amningsbhar bland mammakläderna jag hade när jag väntade Ida så nu får vi köra med dem tills Liten kommit till världen. Då kommer jag ju ändå inte kunna ha bygel, när jag ammar menar jag :-)
Idag har Liten stått på huvudet därinne och fotat mig i revbenen. Den som inte upplevt den känslan.. Ja, jag vet inte om jag ska säga ska skatta sig lycklig eller inte men skönt är det INTE. Igårkväll var det återigen kraftiga förvärkar. Pinvärkar som visserligen är bra att ha för att lära sig andas rätt men shitpommfritt va de gör ont.
Längtar väldans mycket efter att få ha Liten på utsidan just nu. Pussa de små fötterna, sätta näsan i nacken och nosa och höra de goa ljuden de små avger... Kommer ihåg Idas blick när hon ammade första gångerna. Ena ögat stängt andra spände hon i mig och höll kvar, tills mjölken kom och hon åt med glupande aptit... Mysigt minne :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar