måndag 20 februari 2012

Dregglisar

Dregglisar.. Det är ett nytt ord jag lärt mig sedan Grynet föddes. Det är haklappar som fångar upp allt dreggel hon producerar. Och att hon producerar mycket sådant står klart när man kikar på våra element där det hänger runt 5-6 stycken på tork. Hon skulle kunna förse en afrikansk by med vätska..
Önskar jag hade tålamodet att sy själv för de är inte direkt billiga, dyraste jag sett var på jobbet där de kostade 49:- men fann på GeKås för 16:- så där köpte jag ett gäng :-)

Idag var planen att fixa golvlisterna i Grys blivande rum men efter att maken tagit ut all spik så sa vi att vi köper nya lister trots allt. Farbrorn som byggde vårt hus och vars dödsbo vi köpte måste haft rejält med rabatt på spik då maken räknade att på ca 2 meter list satt det 45 (!!!!) spik. Inte lätt att få de listerna snygga igen. Men vi ska hämta tapeterna och efter att ha inspekterat väggarna igår så är det endast ett ställe som behöver spacklas vilket vi gör nu så kanske tapeterna kan komma upp idag eller i morgon.
Vi har lovat Ida att tapetsera om hennes rum sedan när Grys är klart. Idag frågade hon om vi inte kunde beställa tapeter till henne snart.. Goingen är van vi ett högre tempo på våra renoveringar tror jag bestämt :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar