onsdag 15 februari 2012

En vecka går fort..

Oj då, redan en vecka sedan jag skrev sist..
Ja, vi for till Ullared och varuhuset GeKås. Vi handlade en hel del och är nöjda även så här i efterhand med vad som handlades. Mest nöjd blev nog Ida för sin jumpsuit/onepice, en turkos i nalletyg.
Fredagen skulle en kompis till Ida ha sovit över men hon blev tyvärr sjuk så istället gick jag och Ida på bio och såg på Mästerkatten på 3D. Mysigt och flamsigt :-) (dock tyckte jag den var lite våldsam samt att sexskämten ibland störde mer än förgyllde)
Lördagen var lugn och vi var bortbjudna på kvällen så vi gick dit. Mysigt att träffa goa vänner och få god mat. :-)
Söndagen kom Ida och Grys gudföräldrar hit med sina goa tjejer på våfflor. (hittade ett kanonbra recept på våfflor som höll sig frasiga även då vi gräddade nästan alla å la i ugnen så alla kunde äta tillsammans) Sedan var det träning för Idas del och så var den helgen till ända. Helgerna går verkligen i raketfart...
Maken har grejat en hel del i Grys blivande rum och igår var vi iväg och beställde tapeter. Hade bestämt mig för att det skulle bara vara vita väggar så kan jag sätta någon rolig wallies eller liknande men väl i butiken så fick jag syn på en helt gudomlig tapet. Den ville jag ha som fondvägg. Ända tills jag såg priset. 749:- per rulle! *gulp* Nu jobbar en tjej där som en gång i världen var tillsammans med min kusin så hon sa att det ska komma något liknande i en billigare variant framåt mars så vi beställde bara vita så får vi se hur de ser ut när de kommer. Går ju alltid att göra en fondvägg lite snabbt. ;-)
I går gick även jag och maken en riktigt lååång promenad ned och upp igen på det höga berget vi bor på. Drygt en timme tog det och var riktigt svettigt :-) Idag har jag varit iväg och tränat igen, svettigt och gott efteråt ;-) Då Grynet växer och blir mer och mer krävande känner jag träningen är en bra satsning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar