torsdag 23 februari 2012

Inställd träning idag med..

Skulle egentligen tränat på förmiddagen idag men fick mess från min goa träningskompis att hon hade sån värk i nacke och axel att hon kände hon fick lov att hoppa. I och med att min mage bråkade så i går så kände jag att då hoppar jag med. Magen är bättre men öm, så som den brukar vara efter ett anfall. Inget kul när träningen uteblir men samtidigt gäller det att jag nu blir frisk så jag fixar kommande veckor då maken är borta.

Istället för träning tog jag med mig familjen ut på promenad i vårsolen. Vi hade lite ärenden på stan som uträttades. Maken skulle till banken, jag ville kika på bokrean och så hade jag ett paket att hämta ut (till Ida)
Innan vi skulle gå så åt vi frukost och så fick Gry lite mat och sedan blev hon tokarg/grinig så jag la henne lite i sängen medan jag skulle fixa för att gå och hon slocknade på 2 röda. Vilket ju var helt okej men vi skulle ju gå så efter en timme fick jag väcka henne lite försiktigt. Å jag har sagt det förr men tänk att alltid vakna så glad?!! Sedan var hon vaken hela promenaden ned och runt på stan. Medan vi åt lunch och en bit på vägen hem. Väl hemma var hon vaken och maken passade på att tvätta bilen i solskenet.
Hittade två böcker till Gry på bokrean och Ida köpte sig några. Köpte även en bok om smoothies och juicer. Kul med lite tips och ideer, blir lätt samma hela tiden annars ju. Köpte även nya äggkoppar, tröttnat på de jag fick då jag skulle flytta hemifrån för.. Oj, många år sedan. (kan det verkligen vara sant?? 17 år??) Finns säkert mycket billigare än de jag köpte men jag älskar ju Greengates saker så.. :-) Och köper man nya vart 17e år så.. ;-)

Nu ska jag göra lite mat till familjen och sedan tror jag det får bli ett fotbad. Hade hemskt gärna tagit ett bad för hela kroppen men vi äger ju inget kar så det får duga med fötterna bara. Bättre än inget ju :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar