onsdag 29 februari 2012

Skottdagen

Idag är det, enligt vissa, tjejernas dag att fria på. Hoppas några vänner tar tillfället i akt och friar så vi kan få gå på bröllop till sommaren/hösten. Vi är ju redan gifta, jag och maken så här blir det inget frieriande. Dessutom är han ju inte hemma förrän runt 18.30-19 så då blir det inte mycket vi-tid heller.
Jag hade planerat att gå ned till stan idag och uträtta lite ärenden. Men lusten försvann och så somnade Gry så gott att jag nog bara tar oss en sväng sedan i vagnen när hon vaknat.
Visst jag KAN lägga henne i vagnen och gå nu medan hon sover men varför flänga och stressa? Nä, hon får sova gott i sin säng med sin goskisse som hon fått av gudsystrarna. Vi flängde runt tillräckligt igår tycker jag. I går hann vi med massor. Tvätta, plocka ur disken, röja, duscha, luncha, storhandla, sova luren i sängen och så åkte vi ned till mina föräldrar och fick med oss mormor ut på promenad som vi avslutade i solskenet på deras uteplats. Sedan smsa jag maken att vi var där så han kunde hoppa av på hemvägen och åka hem med oss. Vi var då hemma här på gården vid 18.25 och Idas gympa slutade 19 så vi la Grynet i vagnen och tog oss en liten promenad och hämtade sedan upp henne på hemvägen.
Idag var det makens tur att köra så vi är billösa. Nästa vecka kommer han vara borta mån-fredag och då hoppas jag vi kan få ha bilen kvar hemma men vi får se. På onsdagen ska vi ju på begravning så det vore bra att slippa gå dit..
Nähä, dags att göra något mer kreativit kanske.. Ha en bra dag på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar