onsdag 8 februari 2012

Långresa..

I morgon drar jag, Gry och maken iväg på en långresa. Vi ska åka hela långa vägen till ett "litet" varuhus i södern. Japp, du gissar rätt; vi ska åka till GeKås i Ullared. Minns inte om jag skrev att jag var så avundsjuk på några vänner som for till GeKås just innan skolan skulle börja i höstas. Försökte övertyga maken om att vi också skulle åka men så var det ju detta med deras uteblivna löner. Insåg dock jag inte skulle ha orkat gå något direkt där inne när jag knappt tog mig runt kvarteret utan att få svårt att andas samt ha ont mer eller mindre överallt och en mage som var stenhård i sammandragningar. Hade gärna åkt innan jul för att kunna julhandla (vilket är så kul då man kan köpa söta julsaker för en spottstyver och sedan finna exakt likadana i affärerna här hemma för flera gånger dyrare pengar..) men att åka dit med en bebis var och är otänkbart. Nu är Gry strax 5 månader och en torsdag långt efter/innan lön känns som vi ska våga oss på detta äventyr. (hur ska vi annars fixa babysim i mars??)
Maken har förvisso påpekat faktumet att vi inte kan handla så värst mycket då vi ska ha med oss barnvagnen, men några kassar ska jag allt få ihop tycker jag ;-) Svärmor var nere i måndags så nu har jag fått lite rapport om vad som finns..
I varje fall så ska det bli mysigt att åka iväg på en tur, trist Ida inte kan åka med men skolplikt sätter stopp för det..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar