tisdag 28 februari 2012

Stillsamt

I går var det en rätt soft dag. Grynet och jag tog dagen helt som den kom. Lite mys i soffan, sångstund i sängen, plock i köket, sovpauser och busande. Maken hade köpt broccoli så jag kokade lite till henne och wow mamma vart har du gömt detta smarriga?? På morgonen efter gröten gav jag henne lite banan, då var det halvgott men efter broccolin var det mumsigt! Nu börjar hon få kläm på att svälja i stället för att skjuta ut tungan helt.
Vädret igår lämnade mycket att önska. Hade tänkt ta oss ut men blev inget med det. Maken började sin kurs i Göteborg i går och jag fick ett sms att de skulle sluta 16.30 så med lite enkel huvudräkning insåg jag att träning var uteslutet. Dumt att de roliga passen är så pass tidigt, samt att jag inte vill åka dit vid 19 då det hamnar mitt i Idas nattning (vid 20) Å det var tur jag avbokat då maken klev in genom dörren 15 minuter före passets början. Får se om jag tar mig ned något alls i veckan, kanske kan få simmat några längder i varje fall.. Annars får promenader duga.
Idag sa väderfolket att det skulle bli fint väder och upp mot 11 grader varmt! Just nu blåser det en del och än syns ingen sol. Men än har heller inte vi gjort mer än just vaknat, Gry ligger i sin spjälsäng ännu :-) Hör hur hon börjar vakna så.. Ha en go dag på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar