söndag 5 februari 2012

Matutveckling

Ja, då har Grynet fått gröt i över en vecka. Smakportion, dvs 1,5 msk pulver i 2 msk varmt vatten. Tekniken att få i sig något är inte direkt på plats men hon verkar tycka det är gott och gillar verkligen att få en slurk vatten i sin fina mugg efter. :-)
I torsdags så kulle vi andra äta köttbullar och potatismos och då tog jag en bit potatis och mosade åt henne som jag blandade med en skvätt bröstmjölk och lite smör. Det slank ned med god aptit. I går morse så tog vi vår råsaftcentrifug och gjorde juice. Gry sitter med oss vid matbordet när vi äter och visar med tydlighet att hon är intresserad av vad vi gör. Så igår fick hon 3-4 droppar färsk juice. Det var gott! Apelsin, blodapelsin, äpple och morot. Moroten i sig är ju rätt söt så hon visade inte med en min det var surt, vilket annars apelsinjuice kan vara.

Tyvärr så har hon (Gry) börjat krångla vid bröstet så produktionen har gått ned rätt rejält. Ledsamt då jag gärna ammat 6 månader men samtidigt skönt för det öppnar ju mer för maken att kunna mata med tillägg och gröt. Ska väg egentligen inte säga hon krånglar, hon är bara så nyfiken vad som händer runt sig att hon gärna försöker vända sig. Med tutten i munnen, vilket inte är så värst skönt för mig...Och ja, jag har testat att vara ensam, utan tv, med dämpad belysning mm men hon tar några tag sedan ska hon vända sig.. Nyfiken i en strut tittar ut ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar